Що віддаєш – те і отримуєш! – життєва мудрість, яка діє у щоденні викладача

У Житомирському навчальному центрі підготовки поліцейських 14 червня відбувся методичний семінар «Активізація навчально-пізнавальної діяльності слухачів засобами інтерактивного навчання». Спікером  семінару виступила кандидат психологічних наук, доцент Наталія Дубравська.

Викладачі центру розмірковували над образом ідеального педагога, який може надихати студентів на успішне навчання. Говорили про життєву енергію, педагогіку та інтерактивність під час проведення заняття.

«Педагог є джерелом тієї сили, яка надає руху всій системі. Педагог віддає енергію. І якщо він розраховує на результати, то має бути включеним у кожного студента. Саме тому ні в якому випадку педагог не має бути енергодефіцитним!» із таких слів розпочала свій виступ на семінарі Наталія Дубравська.

Розмірковуючи над образом ідеального педагога, який надихає студентів на «знаннєві подвиги», учасники семінару дійшли висновку, що справжній неперевершений результат від навчання буде лише тоді, коли педагоги  будуть постійно працювати над удосконаленням професійних навичок. Будуть внутрішньо вмотивованими до співпраці зі студентами.  Вбачатимуть в особі студента не машину для зазубрювання, а живу істоту з  власними почуттями та поглядами.

«Життя – дуже проста річ, якщо усвідомиш його істину: що віддаєш – те і отримаєш. Я запрошую вас розширити власну скриньку інструментів і спробувати нові способи викладання, яких ви ще не пробували – не заради самих ресурсів, а заради результату, заради учнів, заради задоволення, яке ви отримаєте від нового досвіду!», підсумувала Наталія Дубравська.

Як же залишатися енергоресурсними? Декілька порад від лектора.

  1. Не витрачайте своєї енергії на дрібниці.
  2. Вмійте переключатися від домашніх питань на питання робочі. Цьому можна навчитися. Необхідна лише практика. Інакше так і доведеться носити хвіст проблем від дому до роботи і навпаки, накопичуючи невирішені питання і створюючи хаос у думках і діяльності.
  3. Сучасний працівник будь-якої сфери діяльності має бути затребуваним, мотивованим, зацікавленим у тому, що він робить. Якщо вже говорити про освіту, то викладачу важливо емоційно віддаватися слухачам.
  4. Завжди, за будь-яких обставин заходьте в аудиторію з усмішкою.
  5. Команда викладачів має бути цілісною. По що це? Про спільні цілі і вектори розвитку навчального закладу.
  6. Важливо бути впевненими у людині, з якою ви спілкуєтесь, яку навчаєте. Необхідно вірити своєму слухачу. Вірити, що він може вивчити, прагне знати і т. д.
  7. Вміти проживати свій день із радістю, отримувати задоволення від життя. Простий тест – згадати минулий день і моменти, які принесли радість. Для когось це щось своє. Однак, якщо таких моментів немає декілька днів – людина стає енергетично виснаженою і про якісну роботу нічого й говорити.
  8. Залишати час для себе. Час для розвантаження. Це може бути медитація, йога, фітнес, книжки, прогулянки, спілкуваня з природою, хобі.

Викладачі чекали почути від лектора щось суто педагогічне – нові методи чи засоби викладання, – натомість почерпнули значно глибшу інформацію про те, що саме людський енергетичний ресурс і радість від виконуваної роботи приносить вагомий результат.

Leave a Reply